Το πρόγραμμα με τίτλο «Είμαι ανάπηρος, ε και;» υλοποιήθηκε στα δύο τμήματα της Στ Δημοτικού κατά τη σχολική χρονιά 2014-2015 από τη δασκάλα του Τμήματος Ένταξης του σχολείου Πηνελόπη Νικολαίδου και με τη συνεργασία των δασκάλων των τάξεων.
Στόχος του προγράμματος που διήρκεσε 3 μήνες είχε την γνωριμία και εξοικείωση των μαθητών με την αναπηρία .Στην αρχή οι μαθητές αναγνώρισαν μέσα από δραστηριότητες τα είδη της αναπηρίας και έμαθαν τη σωστή και επίσημη ορολογία όπως ορίζεται από την κοινότητα των Αμεα.
Στη συνέχεια συμμετείχαν στο παιχνίδι ρόλων Caphandi το οποίο πρόκειται για αναγραμματισμό της αγγλικής λέξης handicap που σημαίνει ανάπηρος. Το παιχνίδι έχει ως στόχο να κάνει τα παιδιά συμμέτοχους σε διαφορετικά είδη αναπηρίας .Οι μαθητές δηλ. υποδύθηκαν τους τυφλούς, τους κωφούς, τους κινητικά αναπήρους, τα άτομα με νοητική υστέρηση και προσπάθησαν μέσα από το παιχνίδι να βιώσουν την απλή καθημερινότητα των Αμεα.
Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην εκπαίδευση των Αμεα καθώς και στη γενικότερη στάση των πολιτών. Σύντομη αναφορά έγινε στους μαθητές που φοιτούν στο σχολείο μας.
Σε μια τρίτη φάση επιλέχτηκε η τύφλωση ως βασική αναπηρία την οποία επεξεργάστηκαν οι μαθητές με πλούσιο υλικό και δείγματα γραφής Braille. Τα παιδιά έμαθαν πώς ξεκίνησε η γραφή και η εκπαίδευση των τυφλών στη Γαλλία πρώτα κι έπειτα σε όλον τον κόσμο.
Το πρόγραμμα έκλεισε με την προβολή της ταινίας «Butterfly circus» με πρωταγωνιστή τον Nick Vuicic ο οποίος γεννήθηκε χωρίς άκρα.
Στους μαθητές δόθηκε πλούσιο υλικό αναφορικά με το πρόγραμμα και τις αναπηρίες για μελλοντική αξιοποίηση.
Τέλος διατυπώθηκαν προτάσεις από τους μαθητές για βελτίωση της καθημερινότητας των αναπήρων τις οποίες κοινοποιήσαμε στις δημοτικές αρχές της περιοχής μας.